Alle systemen zijn operationeel
Jaarlijkse uptime van Elements en eBlinqx: 99.85%
03-11-2025 - Vertraging processen
Module: Achtergrond processen
|
Incident gemeld:
|
03-11-2025 - 08:38
|
|
Incident afgemeld:
|
03-11-2025 - 12:27
|
|
Toelichting:
|
We hebben meldingen ontvangen dat de processen binnen het systeem zeer traag verlopen. We zijn dit aan het onderzoeken.
|
|
Updates:
|
|
03-11-2025 - 09:16 - Storing opgelost |
| |
De storing is opgelost en de processen lopen weer. Let wel op dat de processen een kleine achterstand hebben en de servers gaan dit nu bijwerken. |
|
20-10-2025 - Storing Hypotheekbond/Fastlane/UwKluis
Module: Koppelingen
|
Incident gemeld:
|
20-10-2025 - 14:33
|
|
Incident afgemeld:
|
20-10-2025 - 15:08
|
|
Toelichting:
|
Wij ontvangen meldingen dat Hypotheekbond, Fastlane en UwKluis niet benaderbaar zijn via eBlinqx. Wij werken met onze collega's en hostingprovider aan een oplossing.
|
13-10-2025 - Traagheid systeem
Module: Performance
|
Incident gemeld:
|
13-10-2025 - 12:00
|
|
Incident afgemeld:
|
15-10-2025 - 13:29
|
|
Ticketnummer:
|
202523711
|
|
Toelichting:
|
Op dit moment ontvangen wij meldingen van vertraging in de performance van eBlinqx. Wij zijn dit aan het onderzoeken met onze hostingpartij.
|
|
Updates:
|
|
15-10-2025 - 11:06 - update |
| |
Gister avond is er een uitbreiding van onze webserveromgeving uitgevoerd. Dankzij deze upgrade is de systeemprestatie aanzienlijk verbeterd – pagina’s laden sneller en de algemene responstijd is verlaagd. |
|
14-10-2025 - 10:30 - Update |
| |
Op dit moment werkt onze hostingpartij aan een uitbreiding van onze servers om de vertraging te verminderen. Tegelijk vinden er een aantal optimalisaties plaats die er voor moeten zorgen dat de performance verbetert. |
|
07-10-2025 - Verzenden mails lukt niet
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail
|
Incident gemeld:
|
07-10-2025 - 10:26
|
|
Incident afgemeld:
|
07-10-2025 - 10:26
|
|
Ticketnummer:
|
202523711
|
|
Toelichting:
|
Wij ontvangen meldingen dat e-mails niet verstuurd worden en in de map Verzenden mislukt komt te staan. Wij zijn de oorzaak hiervan aan het onderzoeken.
|
|
Updates:
|
|
07-10-2025 - 17:07 - Update |
| |
De vertraging is verholpen, we gaan dit de komende tijd monitoren. |
|
07-10-2025 - 15:24 - Update |
| |
We zijn nog steeds in onderzoek waar de storing/vertraging vandaan komt. We zien dat de vertraging in processen afneemt, echter is het issue nog niet volledig verholpen. Wij blijven dit nauwlettend in de gaten houden. |
|
07-10-2025 - 11:45 - Traagheid |
| |
We ontvangen ook veel meldingen dat het systeem erg traag is. Wij zijn nog steeds in contact met onze hostingpartij om de oorzaak te achterhalen. |
|
19-06-2025 - Fastlane en Nationale Hypotheekbond niet bereikbaar
Module: Fastlane
|
Incident gemeld:
|
19-06-2025 - 09:01
|
|
Incident afgemeld:
|
19-06-2025 - 10:45
|
|
Ticketnummer:
|
1
|
|
Toelichting:
|
Op dit moment zijn de omgevingen van Fastlane en Hypotheekbond niet bereikbaar. Daaroor zijn exports naar Fastlane en portefeuillesignalen niet mogelijk. Het team werkt aan een oplossing.
|
|
Updates:
|
|
19-06-2025 - 10:46 - Fastlane en Nationale Hypotheekbond weer bereikbaar |
| |
De omgevingen zijn weer bereikbaar waardoor de koppeling naar eBlinqx ook weer loopt. |
|
17-06-2025 - Verzenden e-mail
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail
|
Incident gemeld:
|
17-06-2025 - 09:15
|
|
Incident afgemeld:
|
17-06-2025 - 11:20
|
|
Ticketnummer:
|
1
|
|
Toelichting:
|
Wij ontvangen veel meldingen dat e-mails niet aankomen. Wij zijn dit aan het onderzoeken. Voor gebruikers van office365 kun je je instelling in de e-mailmanager aanpassen naar Versturen via office365 op Ja. Daarna moet je je mailbox opnieuw authenticeren. Het is dus belangrijk dat je deze inloggegevens van Microsoft365 hebt. De intern beheerder heeft rechten op de e-mailmanager.
|
|
Updates:
|
|
17-06-2025 - 13:10 - Mail wordt verstuurd |
| |
De e-mail uit de wachtrij wordt weer verstuurd. Excuses voor ongemak. |
|
17-06-2025 - 11:23 - Oorzaak gevonden |
| |
De oorzaak is gevonden. We hebben contact met onze hostingpartij om dit op te lossen. De e-mail is niet verloren, deze staan in de wachtrij. |
|
16-06-2025 - E-mail versturen in verzenden mislukt
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail
|
Incident gemeld:
|
16-06-2025 - 16:46
|
|
Incident afgemeld:
|
16-06-2025 - 17:45
|
|
Ticketnummer:
|
202513991
|
|
Toelichting:
|
Wij ontvangen veel meldingen dat e-mails niet allemaal correct verstuurd worden wanneer je gebruik maakt van Office365 via je omgeving. Wij zijn aan het onderzoeken. Je kunt via de map Verzenden mislukt proberen de mails opnieuw te versturen.
|
|
Updates:
|
|
16-06-2025 - 17:42 - Mail wordt weer verstuurd |
| |
De e-mail wordt weer verstuurd. Er is nog een wachtrij te verwerken waardoor er vertraging kan zitten op de ontvangst van de e-mail. |
|
28-05-2025 - E-mail versturen via Microsoft365
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail
|
Incident gemeld:
|
28-05-2025 - 09:00
|
|
Incident afgemeld:
|
28-05-2025 - 10:46
|
|
Ticketnummer:
|
202512668
|
|
Toelichting:
|
Wij ontvangen veel meldingen dat e-mails niet allemaal correct verstuurd worden wanneer je gebruik maakt van Office365 via je omgeving. Wij zijn aan het onderzoeken. Je kunt via de map "Verzenden mislukt" proberen de mails opnieuw te versturen.
|
|
Updates:
|
|
28-05-2025 - 15:44 - Problemen zijn opgelost |
| |
|
|
28-05-2025 - 11:48 - Oorzaak gevonden oplossing geplaatst |
| |
We hebben samen met onze hostingprovider een aanpassing doorgevoerd waardoor de storing verholpen lijkt. Wij blijven dit monitoren.
E-mails die in de map Verzenden mislukt staan, kun je handmatig opnieuw versturen. |
|
28-05-2025 - 10:55 - Update |
| |
Door de storing zijn de omgevingen ook trager. Wij zijn met onze hostingprovider aan het schakelen hierover. |
|
04-04-2025 - HDN Onderhoud
Module: HDN
|
Incident gemeld:
|
04-04-2025 - 14:53
|
|
Incident afgemeld:
|
05-04-2025 - 08:36
|
|
Ticketnummer:
|
1
|
|
Toelichting:
|
Door een storing aan de HDN Index is er tijdelijk geen HDN verkeer mogelijk. Naar verwachting is het verkeer rond half 4 weer mogelijk
|
|
Updates:
|
|
04-04-2025 - 16:38 - Storing nog niet verholpen |
| |
HDN geeft aan dat de storing nog niet is verholpen. Ze zijn druk bezig om het probeem op te lossen. |
|
04-04-2025 - 15:35 - Spoedonderhoud verlengd |
| |
Het spoedonderhoud duurt langer dan verwacht. De verwachting is dat het onderhoud duurt tot 16.30 uur. |
|
06-02-2025 - Takenlijst geeft storing
Module: Algemeen
|
Incident gemeld:
|
06-02-2025 - 08:44
|
|
Incident afgemeld:
|
06-02-2025 - 12:02
|
|
Ticketnummer:
|
202503246
|
|
Toelichting:
|
De takenlijst en agenda is op dit moment in storing. Je kan geen taken opslaan of bewerken. We werken aan een oplossing.
|
|
Updates:
|
|
06-02-2025 - 10:36 - Storing is opgelost |
| |
Het aanmaken en wijzigen van taken en agenda afspraken is weer mogelijk. |
|
06-02-2025 - 10:27 - Oplossing wordt nu klaargezet |
| |
|
|
06-02-2025 - 09:24 - We hebben de oorzaak gevonden en werken aan oplossing |
| |
|
|