Alle systemen zijn operationeel Jaarlijkse uptime van Elements: 99.97%

Module incidenthistorie

15-11-2022 - E-mail vanuit Elements wordt niet verzonden
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 15-11-2022 - 09:51
Incident afgemeld: 15-11-2022 - 14:00
Ticketnummer: 202214381
Toelichting: E-mails die verzonden worden vanuit Elements komen niet aan bij de ontvanger. Wij zijn dit aan het onderzoeken.
Updates:
15-11-2022 - 14:03 - E-mail verzending is opgelost
  Onze hosting partij heeft aangegeven dat de e-mail alsnog volledig is verstuurd.
15-11-2022 - 13:44 - E-mails worden weer verzonden
  Alle e-mails uit de wachtrij zijn verwerkt. 
15-11-2022 - 11:03 - E-mails worden weer verzonden
  Er staan nog enkele eerder verzonden e-mails in de wachtrij. Nieuwe e-mails worden direct verzonden.
15-11-2022 - 10:20 - E-mails worden weer verzonden
  De verzonden e-mails zijn in een wachtrij gezet en deze wordt nu langzaam verwerkt. De e-mails worden alsnog naar de ontvanger verzonden.

26-10-2022 - Elements omgevingen niet bereikbaar
Module: Algehele performance

Incident gemeld: 26-10-2022 - 12:53
Incident afgemeld: 26-10-2022 - 13:27
Toelichting: -
Updates:
26-10-2022 - 13:55 - Monitoring
  Samen met onze hostingpartij houden wij voorlopig de Elements omgeving in de gaten
26-10-2022 - 13:27 - Oplossing uitgerold
  De Elements omgevingen zijn weer bereikbaar
26-10-2022 - 13:10 - Oorzaak is gevonden
  Onze hosting partij heeft de oorzaak gevonden en werken aan een oplossing
26-10-2022 - 12:55 - We hebben contact met onze hosting partij
  Onze hosting partij is op de hoogte en bezig met het zoeken naar de oorzaak.

26-09-2022 - Office365 mailboxen worden niet allemaal opgehaald
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 26-09-2022 - 09:27
Incident afgemeld: 26-09-2022 - 09:28
Ticketnummer: 202212315
Toelichting: We zijn aan het onderzoeken waar dit aan ligt.
Updates:
29-09-2022 - 11:41 - E-mail komt weer binnen vanuit Office365
  Zojuist stuurt Microsoft een bericht uit dat zij de bug hebben opgelost. De e-mail komt nu weer binnen na aanzetten van de synchronisatie. Deze werkzaamheden voeren wij voor je uit.
29-09-2022 - 08:38 - Nieuwe manier van e-mail ophalen bijna gereed
  We hebben de afgelopen dagen gewerkt aan een workaround zodat alle mailboxen die nu problemen ervaren weer synchroniseren met Elements. In de loop van de ochtend wordt deze nieuwe manier van e-mail ophalen live gezet. Het probleem bij Microsoft is nog niet opgelost.
28-09-2022 - 13:28 - Sommige Office365 e-mailadressen werken niet
  Helaas is er vanuit Microsoft nog geen oplossing geboden. Wij werken aan een nieuwe manier van ophalen zodat alle mailboxen die nu problemen ervaren weer synchroniseren met Elements.
27-09-2022 - 12:10 - Sommige Office365 e-mailadressen werken niet
  Er is een storing bij een server van Microsoft, waardoor e-mails van sommige Office365 e-mailboxen niet worden opgehaald. De melding loopt bij Microsoft, helaas is er nog geen oplossing geboden vanuit Microsoft.
26-09-2022 - 16:14 - Sommige Office365 e-mailadressen werken niet
  Er is een storing bij een server van Microsoft, waardoor e-mails van sommige Office365 e-mailboxen niet worden opgehaald. We moeten wachten tot Microsoft dit heeft opgelost.
26-09-2022 - 10:26 - Wijziging bij Microsoft
  De oorzaak van de mailboxen die niet synchroniseren met Office365 ligt bij Microsoft. Wij zijn afhankelijk van de werkzaamheden bij Microsoft.
26-09-2022 - 09:56 - Geldt niet voor alle office365 mailboxen
  Een deel van de mailboxen die we ophalen bij office365 via de API geven een foutmelding terug. Het lijkt er op dat er bij Microsoft een server anders is ingesteld waardoor de foutmelding terug komt.

08-08-2022 - Storing bij HDN
Module: HDN

Incident gemeld: 08-08-2022 - 15:20
Incident afgemeld: 12-08-2022 - 08:00
Toelichting: Op dit moment is er een storing op het HDN netwerk, hierdoor kan het zijn dat HDN berichten niet worden verzonden. In de HDN inbox 'Uitgaande berichten mislukt' zijn deze opnieuw te versturen. HDN is op het moment bezig de storing te verhelpen.
Updates:
11-08-2022 - 09:05 - HDN update
  HDN heeft deze ochtend het probleem verholpen. Hiermee worden HDN berichten weer correct verzonden. We blijven de koppeling met HDN in het verloop van de dag monitoren.

22-07-2022 - Foutmelding bij verzenden e-mail en e-mail wordt niet opgehaald
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 22-07-2022 - 10:57
Incident afgemeld: 22-07-2022 - 15:30
Ticketnummer: Q202210269
Toelichting: Bij het verzenden van de e-mail kan de foutmelding 'Uw aandacht is vereist bij de volgende punten Er is iets fout gegaan bij het verzenden van uw e-mail. Verstuur de e-mail opnieuw.' verschijnen. Ook hebben we van meerdere klanten vernomen dat de e-mail niet in Elements binnenkomt. Wij zijn dit aan het onderzoeken.
Updates:
22-07-2022 - 12:04 - E-mail wordt weer opgehaald en verzonden
  Wij hebben geschakeld met onze hostingprovider en er zijn geen bijzonderheden waargenomen. Van klanten hebben wij vernomen dat de e-mail weer binnenkomt in Elements en dat de foutmelding niet meer verschijnt bij het verzenden van de e-mail. 

07-07-2022 - Storing bij HDN
Module: HDN

Incident gemeld: 07-07-2022 - 09:30
Incident afgemeld: 07-07-2022 - 11:55
Toelichting: Op dit moment is er een storing op het HDN netwerk, hierdoor kan het zijn dat HDN berichten niet worden verzonden. In de HDN inbox 'Uitgaande berichten mislukt' zijn deze opnieuw te versturen. HDN is op het moment bezig de storing te verhelpen.
Updates:
12-07-2022 - 13:37 - Update storing HDN
  HDN geeft aan dat het probleem is opgelost.
11-07-2022 - 12:49 - Update storing HDN
  De oorzaak van de storing is door HDN gevonden en wordt op dit moment opgelost. Naar verluid zal de storing morgenvroeg opgelost zijn.
08-07-2022 - 09:45 - Update storing HDN
  De geïmplementeerde wijziging welke HDN gisteravond heeft uitgevoerd heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. HDN is druk bezig dit verder te onderzoeken en op te lossen.
07-07-2022 - 16:07 - Update storing HDN
  Naar aanleiding van de gemeldde timeout problemen zal er door HDN vanavond / vannacht een fix geïmplementeerd worden.
Naar verwachting zal het probleem morgenochtend opgelost zijn.

23-06-2022 - Ontvangen en versturen van e-mail
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 23-06-2022 - 10:27
Incident afgemeld: 23-06-2022 - 10:50
Ticketnummer: Q202209120
Toelichting:

Wij krijgen signalen dat e-mails naar ondere andere Gmailaccounts en waarvan het domein valt onder Ziggo (@home, @ziggo, @casema, @chello, @quicknet, @upcmail, @a2000) niet aankomen. Dit heeft te maken met de aangescherpte beveiliging en het aanmerken van spam. Om te voorkomen dat jouw e-mail tegengehouden wordt, is het van belang dat SPF, DKIM en DMARC ingesteld zijn. Neem hiervoor contact op met jouw e-mailbeheerder/hostingpartij. Lees er meer over op https://support.fasterforward.nl/kennisbank/spam/

Vanuit ons dient er ook een beveiligingselement toegevoegd te worden. Wij zijn met onze hostingpartij in overleg om vanuit ons deze verbetering aan te brengen.
Update: de verbetering vanuit ons is aangepast. E-mail naar domeinen van Ziggo worden verstuurd en horen aan te komen (dit kan nog wel wat vertraging geven). Let op: alsnog is het belangrijk dat DKIM, DMARC en SPF staan ingesteld.

21-06-2022 - E-mail ophalen is vertraagd
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 21-06-2022 - 10:26
Incident afgemeld: 21-06-2022 - 10:50
Toelichting: Er was wereldwijd een storing bij Cloudflare. Deze storing is verholpen.
https://www.nu.nl/tech/6207692/wereldwijd-veel-websites-onbereikbaar-vanwege-storing-bij-cloudflare.html

Door de storing zijn de e-mailprocessen vertraagd in Elements. Op dit moment wordt de achterstand door de vertraagde processen bijgewerkt.

Excuses voor het ongemak.
Team Faster Forward
Updates:
21-06-2022 - 13:24 - E-mail komt weer binnen vanuit Outlook
  Bij Outlook lijken de problemen ook opgelost. De e-mail komt weer binnen in Elements.
Wij houden dit in de gaten.
21-06-2022 - 12:04 - Update e-mail
 

Bij Outlook zijn er nog problemen waardoor de mailboxen van Outlook niet naar Elements synchroniseren. Je kan direct inloggen op Outlook om de e-mail in te zien.

10-06-2022 - Dubbele stukken in stukkenlijst
Module: HDN

Incident gemeld: 10-06-2022 - 09:39
Incident afgemeld: 10-06-2022 - 09:54
Ticketnummer: Q202208628
Toelichting: Door een aanpassing in Elements kan het zijn dat stukken in een stukkenlijst er dubbel instaan. Deze aanpassingen hebben we teruggedraaid, zodat dit nu niet meer gebeurd. De dubbele stukken kan je, indien gewenst, verwijderen.

Excuses voor het ongemak.

09-06-2022 - E-mail beveiliging instellen
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 09-06-2022 - 14:03
Incident afgemeld: 09-06-2022 - 14:30
Toelichting: Merk je dat jouw e-mails niet altijd aankomen?
Indien dit gebeurt is het mogelijk dat de ontvangende partij e-mail vanuit Elements blokkeert. Om dit te voorkomen raden wij aan om de beveiling op IP adres of hostname in te stellen. Voor meer informatie: https://support.fasterforward.nl/kennisbank/ip-adres-of-hostname-instellen/