Alle systemen zijn operationeel Jaarlijkse uptime van Elements: 99.97%

Module incidenthistorie

03-04-2024 - Uitgaande e-mail geeft foutmelding
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 03-04-2024 - 08:25
Incident afgemeld: 03-04-2024 - 11:10
Ticketnummer: 202404618
Toelichting: E-mails die verzonden worden vanuit Elements geven een foutmelding. Wij zijn dit aan het onderzoeken.
Updates:
03-04-2024 - 11:09 - E-mail kan weer verzonden worden
  Onze hosting partij heeft het probleem gevonden en opgelost.
03-04-2024 - 09:10 - Contact met hosting partij
  Er is contact met onze hostingpartij.

15-02-2024 - Storing Adviesbox Online
Module: Adviesbox online

Incident gemeld: 15-02-2024 - 11:54
Incident afgemeld: 20-02-2024 - 15:14
Ticketnummer: 202401469
Toelichting: Op dit moment is er een storing in de koppeling tussen Elements/eBlinqx -> Adviesbox Online.

Onze excuses voor het ongemak. We werken aan het oplossen van het probleem, en zullen jou op de hoogte houden van de voortgang. We streven ernaar de koppeling zo spoedig mogelijk operationeel te hebben.
Updates:
20-02-2024 - 09:00 - Issue gevonden
  We hebben het issue wat de storing in de koppeling veroorzaakt gevonden en werken op dit moment aan een oplossing.

14-02-2024 - Aplaza storing
Module: Aplaza

Incident gemeld: 14-02-2024 - 13:29
Incident afgemeld: 14-02-2024 - 13:30
Ticketnummer: 202401780
Toelichting: Vanaf half 1 is er een storing met het ophalen van Aplaza-berichten. Wij hebben contact met Aplaza gehad en zijn in afwachting van een update.
Updates:
14-02-2024 - 14:05 - Opgelost
  De storing is opgelost. We melden het incident af.
14-02-2024 - 13:48 - Update
  Er is vermoedelijk een storing geweest bij een maatschappij. Deze lijkt verholpen. We blijven dit nog even monitoren.

29-12-2023 - Storing bij HDN
Module: HDN

Incident gemeld: 29-12-2023 - 10:00
Incident afgemeld: 29-12-2023 - 11:45
Ticketnummer: Q202315903
Toelichting: Op dit moment is er een storing op het HDN netwerk, hierdoor kan het zijn dat HDN berichten niet worden verzonden. In de HDN inbox 'Uitgaande berichten mislukt' zijn deze opnieuw te versturen. HDN is op het moment bezig de storing te verhelpen.

29-11-2023 - Foutmelding bij beantwoorden e-mail
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 29-11-2023 - 12:16
Incident afgemeld: 29-11-2023 - 12:29
Ticketnummer: 202314860
Toelichting: Er treed een foumelding op bij het beantwoorden van een e-mail. We zijn dit aan het onderzoeken.
Updates:
29-11-2023 - 12:23 - Foutmelding verholpen
  Er kan weer een e-mail beanwtoord worden, de foutmelding is verholpen.

08-11-2023 - Ockto tijdelijk niet beschikbaar
Module: Ockto

Incident gemeld: 08-11-2023 - 09:25
Incident afgemeld: 08-11-2023 - 12:42
Toelichting: Ockto heeft laten weten op dit moment een storing te hebben waardoor de koppeling op dit moment niet beschikbaar is. Er wordt hier met prioriteit naar gekeken door hen. Wij hebben contact met Ockto over het issue.

20-10-2023 - Elements werkt niet naar behoren
Module: Performance

Incident gemeld: 20-10-2023 - 11:43
Incident afgemeld: 20-10-2023 - 12:31
Toelichting: Op dit moment werkt Elements niet volledig naar behoren. We werken met hoge prioriteit aan een oplossing.

16-10-2023 - Onderhoud bij HDN
Module: HDN

Incident gemeld: 16-10-2023 - 14:27
Incident afgemeld: 16-10-2023 - 14:28
Toelichting: Zaterdag 21 oktober tussen 17.00u en 22.00u worden HDN berichten mogelijk niet ontvangen en verstuurd i.v.m onderhoud bij HDN.

11-10-2023 - E-mail storing Office365
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 11-10-2023 - 11:10
Incident afgemeld: 11-10-2023 - 19:00
Toelichting: We ontvangen op dit moment meldingen dat mails naar Office365-adressen niet (allemaal) worden verstuurd. Wij zijn dit aan het onderzoeken.
Voor urgente vragen is ons Support team bereikbaar op 0164-271281.
Updates:
12-10-2023 - 08:57 - Issue opgelost
  Microsoft heeft gisterenavond rond 19:00 het issue opgelost. Je kunt mails hebben ontvangen met de melding dat een bericht een uur lang niet verstuurd is. Deze mails zijn met het oplossen van het issue alsnog verstuurd naar de ontvanger.
11-10-2023 - 16:52 - Update
  Microsoft heeft nog geen nieuwe update gegeven aangaande het incident. Naar verwachting kunnen we morgenochtend een update plaatsen.
11-10-2023 - 14:59 - Update Microsoft
  Microsoft werkt op dit moment aan een fix om de update een deel terug te draaien naar de laatste stabiele versie. De volgende update verwacht Microsoft om 16:30 te geven.
11-10-2023 - 13:14 - Update Microsoft
  Microsoft heeft het issue geidentificeerd; er is vastgesteld dat specifieke IP-adressen onverwacht worden beperkt door antispamprocedures. Dit wordt verder onderzocht door Microsoft. De volgende update wordt rond 14:30 verwacht.
11-10-2023 - 11:22 - Oorzaak storing gevonden
  De oorzaak van de storing ligt bij Microsoft. Rond 13:00 verwacht Microsoft een update te geven. Voor meer informatie kunnen beheerders van Office-accounts in de Office portal zoeken op het issue-nummer EX680695.

02-10-2023 - Figlo storing
Module: Koppelingen

Incident gemeld: 02-10-2023 - 16:45
Incident afgemeld: 03-10-2023 - 10:03
Toelichting: Figlo heeft vandaag een update uitgerold. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om een aanvraag vanuit Figlo naar Elements te sturen. Figlo werkt aan een oplossing, mogelijk is deze vanavond beschikbaar.