Alle systemen zijn operationeel Jaarlijkse uptime van Elements en eBlinqx: 99.91%

Module incidenthistorie

28-05-2025 - E-mail versturen via Microsoft365
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 28-05-2025 - 09:00
Incident afgemeld: 28-05-2025 - 10:46
Ticketnummer: 202512668
Toelichting: Wij ontvangen veel meldingen dat e-mails niet allemaal correct verstuurd worden wanneer je gebruik maakt van Office365 via je omgeving. Wij zijn aan het onderzoeken. Je kunt via de map "Verzenden mislukt" proberen de mails opnieuw te versturen.
Updates:
28-05-2025 - 15:44 - Problemen zijn opgelost
 
28-05-2025 - 11:48 - Oorzaak gevonden oplossing geplaatst
  We hebben samen met onze hostingprovider een aanpassing doorgevoerd waardoor de storing verholpen lijkt. Wij blijven dit monitoren.

E-mails die in de map Verzenden mislukt staan, kun je handmatig opnieuw versturen.
28-05-2025 - 10:55 - Update
  Door de storing zijn de omgevingen ook trager. Wij zijn met onze hostingprovider aan het schakelen hierover.

04-04-2025 - HDN Onderhoud
Module: HDN

Incident gemeld: 04-04-2025 - 14:53
Incident afgemeld: 05-04-2025 - 08:36
Ticketnummer: 1
Toelichting: Door een storing aan de HDN Index is er tijdelijk geen HDN verkeer mogelijk. Naar verwachting is het verkeer rond half 4 weer mogelijk
Updates:
04-04-2025 - 16:38 - Storing nog niet verholpen
  HDN geeft aan dat de storing nog niet is verholpen. Ze zijn druk bezig om het probeem op te lossen.
04-04-2025 - 15:35 - Spoedonderhoud verlengd
  Het spoedonderhoud duurt langer dan verwacht. De verwachting is dat het onderhoud duurt tot 16.30 uur.

06-02-2025 - Takenlijst geeft storing
Module: Algemeen

Incident gemeld: 06-02-2025 - 08:44
Incident afgemeld: 06-02-2025 - 12:02
Ticketnummer: 202503246
Toelichting: De takenlijst en agenda is op dit moment in storing. Je kan geen taken opslaan of bewerken. We werken aan een oplossing.
Updates:
06-02-2025 - 10:36 - Storing is opgelost
  Het aanmaken en wijzigen van taken en agenda afspraken is weer mogelijk.
06-02-2025 - 10:27 - Oplossing wordt nu klaargezet
 
06-02-2025 - 09:24 - We hebben de oorzaak gevonden en werken aan oplossing
 

05-02-2025 - Storing HDN
Module: HDN

Incident gemeld: 05-02-2025 - 14:40
Incident afgemeld: 05-02-2025 - 15:19
Ticketnummer: 1
Toelichting: Op dit moment is er een storing op het HDN netwerk, hierdoor kan het zijn dat HDN berichten niet worden verzonden. HDN is op het moment bezig de storing te verhelpen.
Updates:
05-02-2025 - 14:57 - Storing update
  De HDN storing is opgelost.

25-11-2024 - Storing bij Microsoft
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 25-11-2024 - 14:30
Incident afgemeld: 26-11-2024 - 08:27
Ticketnummer: Q202426343
Toelichting: Microsoft heeft momenteel een storing, waardoor het verwerken van mails (openen, verwijderen en versturen) erg traag is of zelfs kan leiden tot foutmelding in Elements/eBlinqx.
Updates:
25-11-2024 - 16:39 - Microsoft heeft de oorzaak gevonden
  Microsoft heeft de oorzaak gevonden en werkt aan de oplossing. We zien de wachtrijen inlopen. Er is niets verloren, alleen vertraagd.

16-10-2024 - Exporteren stukkenlijst geeft foutmelding
Module: Algemeen

Incident gemeld: 16-10-2024 - 14:38
Incident afgemeld: 16-10-2024 - 14:39
Ticketnummer: 202423467
Toelichting: De stukkenlijst verzenden geeft een foutmelding. We hebben dit in behandeling en verwachten spoedig een oplossing.
Updates:
16-10-2024 - 14:54 - Meerdere foutmeldingen
  We zien meerdere foutmeldingen ontstaan. Excuus daarvoor we werken aan een oplossing.

24-09-2024 - Gmail heeft mail protocol aangepast
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 24-09-2024 - 14:37
Incident afgemeld: 24-09-2024 - 14:49
Ticketnummer: 202421793
Toelichting:

Eerder is aangekondigd (https://support.fasterforward.nl/uitfaseren-gmail-in-elements/) dat we Gmail niet meer ondersteunen. Gmail heeft de protocollen (pop3 en Imap) nu gewijzigd waardoor de mailbox alleen bij gebruik van Gmail niet meer werkt in Elements en eBlinqx.

12-09-2024 - Oude e-mail opnieuw ontvangen
Module: Verzenden en ontvangen van e-mail

Incident gemeld: 12-09-2024 - 09:00
Incident afgemeld: 12-09-2024 - 10:00
Ticketnummer: 202421162
Toelichting: Het is mogelijk dat er in je mailbox weer oude e-mails terug in staan. De oorzaak is nog niet bekend we zijn dit aan het onderzoeken.
Updates:
17-09-2024 - 10:15 - Update uitgerold
  Vanmorgen is een update uitgerold die dubbele (oude) e-mails vanuit office tegen moeten gaan. Dit gebeurde voornamelijk wanneer e-mail naar een andere mailbox was versleept.

14-08-2024 - Trage processen
Module: Algemeen

Incident gemeld: 14-08-2024 - 09:00
Incident afgemeld: 14-08-2024 - 09:00
Ticketnummer: 1
Toelichting: Wij ontvangen meldingen dat het ophalen van mail en documenten enorm traag is. Vermoedelijk is er een disruptie met de verbinding naar Azure. Wij zijn in contact met onze hosting-provider hierover. - sluiten upgrade naar module storing

18-06-2024 - Telefonisch niet bereikbaar
Module: Algemeen

Incident gemeld: 18-06-2024 - 14:30
Incident afgemeld: 18-06-2024 - 15:10
Ticketnummer: 1
Toelichting: Op dit moment hebben wij een telefonische storing waardoor wij niet bereikbaar zijn. Je kunt je vraag ook sturen aan support@fasterforward.nl

Onze provider heeft de storing in het vizier en werkt aan een oplossing.